Zmiany w podejściu do klienta

Starsze pokolenia nadal jeszcze mają pozostałości z poprzedniego ustroju, kiedy to w sklepach nie było za wiele, i to sprzedawca był najważniejszy i to on decydował ile czego i za ile sprzeda. To nie wpłynęło dobrze na ich podejście do zakupów. Dlatego ciężko jest im zrozumieć nowy stan rzeczy jaki mamy obecnie. Młodsze pokolenia nie mają już z tym problemu, gdyż poniekąd to oni tworzą nowy system. System oparty na wartości klienta. Jest on w centrum zainteresowania. Wszelkie działania przedsiębiorstw są skierowane są na utrzymanie i przyciągnięcie klienta. To on stanowi największą wartość firmy. Każdy przedsiębiorca stara się poznać oczekiwania i gusta klientów aby w pełni dostosować swoją ofertę. Przez takie działania konsumenci stali się bardziej świadomi i wiedzą, że mogą stawiać większe wymagania. To wpływa jednak na jakość produktów i usług, które są dostępne na rynku, gdyż konkurencja sprawia, że firmy starają się dać klientom jak najwięcej wartości, zaspokajając ich potrzeby.

Większość firm dostępnych w sieci

Współcześni klienci przede wszystkim cenią sobie wygodę. Wielu z nich większość zakupów dokonuje w sieci. Dla każdego przedsiębiorcy obecnie powinno być priorytetem aby mieć aktualną i przejrzystą stronę internetową. Niezależnie od profilu działalności, najważniejsza jest egzystencja w sieci. Jest to pierwsze źródło informacji na temat danej firmy z jakim klient będzie miał do czynienia i gdzie będzie szukał danego produktu. Możliwość zaprezentowania swojej oferty w sieci może okazać się nawet tańsza niż gdyby trzeba to było zrobić fizycznie. Jako przykład można podać firmę oferującą dekoracje ścian w postaci obrazów, tapet, fototapet itp. Asortyment takiego przedsiębiorstwa jest nieograniczony, gdyż nawet klienci mogą tworzyć swoje wizje dekoracji. Przygotowanie więc ekspozycji takiej firmy w formie fizycznej wymagałoby wykorzystania bardzo dużej powierzchni. Dzięki Internetowi, nie dość, że dane produkty można łatwo posegregować to jeszcze jest ich tak dużo, że z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie jak w sklepie Dekorolka. Co więcej, taka forma pomaga zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze. Firmy, które nie muszą prowadzić działalności stacjonarnej nie są obarczone kosztami utrzymania dodatkowych lokali, dzięki czemu mogą sobie pozwolić na niższe ceny oferowanych produktów.

Nie tylko obsługa w trakcie sprzedaży ale także obsługa posprzedażowa

Dbanie o klienta wiąże się nie tylko z zachowaniem jak najwyższych standardów w trakcie sprzedaży, ale także troska o jego obsługę w trakcie użytkowania danego przedmiotu, czyli tak zwana obsługa gwarancyjna. Klient, który zakupi jakiś przedmiot i doświadczy jego usterki niekoniecznie musi się zrazić do jego marki. Jeśli dana wada zostanie szybko i sprawnie usunięta, pierwsze złe wrażenie będzie nawet mogło zamienić się w pewną formę zaufania do danego producenta, która zaowocuje ponownymi zakupami oraz rozprzestrzenianiem pozytywnych opinii. Warto zatem monitorować odczucia klientów także w trakcie używania danego przedmiotu aby w pełni zaspokoić jego potrzeby.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCzy kora to dobry materiał na pościel?
Następny artykułMateriały do produkcji wanien
Od 2007 roku zawodowo zajmuje się projektowaniem wnętrz. Przez ten czas nauczyłam się wielu fascynujących umiejętności. Blog jest moją prywatną oazą, na której dzielę się pomysłami na urządzenie własnego wnętrza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here