Praca w funkcjonalnym, a do tego pięknym biurze to prawdziwa przyjemność. W jaki sposób jednak zaprojektować i urządzić wymarzone stanowisko pracy w domu? Nie jest to wcale takie trudne. Wystarczy zwrócić uwagę na pięć najważniejszych kwestii.

Bez względu na to, czy prowadzimy firmę w domu, czy wykonujemy tam od czasu do czasu pracę zdalną, warto przygotować do tego odpowiednie miejsce. Najlepszym rozwiązaniem jest osobny gabinet, który można zamienić w idealną przestrzeń do pracy. Należy przy tym wziąć pod uwagę następujące aspekty:

  1. Wybierz odpowiednią przestrzeń

Praca wykonywana z domu staje się na świecie coraz popularniejsza. Do 2020 roku w ten sposób może pracować nawet połowa pracowników w wysoko rozwiniętych krajach, jak wynika z badania przeprowadzonego w czasie Global Leadership Summit w Londynie. Należy jednak wybrać odpowiednie miejsce do wykonywania pracy. Na pewno nie powinno to być małe, ciasne i pozbawione okien pomieszczenie. Kilka godzin spędzonych w takim miejscu może być prawdziwą traumą. Należy wybrać pomieszczenie, w którym będzie nam wygodnie i w którym czujemy się dobrze. Do tego domowe biuro powinno być przestrzenią odizolowaną od pozostałej części domu.

  1. Dobieraj meble dla siebie, nie na pokaz

Wybierając meble do domowego biura, trzeba znaleźć równowagę między dwoma kwestiami: muszą to być meble, które nam się podobają (w końcu przecież będziemy z nich korzystali przez wiele godzin dziennie), a jednocześnie są ergonomiczne i funkcjonalne. Warto pamiętać, że ergonomiczne miejsce pracy zwiększa nasza efektywność pracy o co najmniej 11% i pozwala uniknąć wielu problemów zdrowotnych. Gdzie znaleźć takie meble? Dziś nie jest to problemem. Można skorzystać na przykład z oferty firmy AJ Produkty, która proponuje wiele wysokiej jakości mebli do biura zaprojektowanych właśnie pod kątem ergonomii. W ofercie tego producenta znajdziemy m.in. szafy metalowe na dokumenty o różnych rozmiarach, niezwykle trwałe (niektóre modele wyposażone również w funkcję zapobiegającą przewracaniu) czy solidne biurka komputerowe, zaprojektowane zarówno do pracy siedzącej, jak i stojącej. Wszystko to oczywiście wykonane z najlepszego gatunku materiałów, a dzięki temu – odporne na uszkodzenia.

  1. Nie zapomnij o wygodnym krześle!

Dlaczego wspominamy o wygodnym krześle osobno? Powód jest oczywisty – pracownicy biurowi spędzają w pozycji siedzącej nawet 75% czasu pracy każdego dnia, jak wynika z badania British Journal of Sports Medicine. Dlatego należy szczególnie zadbać o wygodne krzesło. To powinien być fotel, który można swobodnie regulować, dostosowując do biurka i do konkretnego użytkownika. Najlepiej wybrać model krzesła, w którym można regulować nie tylko wysokość siedziska, ale również wysokość oraz kąt pochylenia oparcia i wysokość podłokietników.

  1. Otaczaj się ulubionymi kolorami

Utarł się pogląd, że kolorystyka biura powinna być w neutralnych, stonowanych barwach. Jednak w przypadku domowego biura, gdy nie przewidujemy wizyt klientów czy kontrahentów, warto podejść do kwestii kolorystyki nieco bardziej swobodnie. Skoro będziemy spędzali w danym pomieszczeniu kilka godzin dziennie, najlepiej otoczyć się ulubionymi kolorami, które oddziałują na nas pozytywnie. Tutaj każdy powinien kierować się własnym upodobaniem. Dla jednych osób więc lepsze będą kolory jasne, żywe i wesołe (np. pomarańczowy); dla innych – uspokajające, kojące i relaksujące (np. błękitny).

  1. Zadbaj o światło

Na koniec kilka słów o bardzo istotnej kwestii w miejscu pracy. Mowa o oświetleniu. Najkorzystniejsze będzie dla nas oczywiście oświetlenie naturalne, dzięki któremu nasza skóra wytwarza witaminę D i które wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie. Dlatego należy zadbać, żeby wpadało ono przez okna do naszego biura przez większość dnia (najlepiej usytuować gabinet od strony południowej lub zachodniej, biurko ustawione bokiem do okna). Poza tym oczywiście trzeba zapewnić sobie także odpowiednie oświetlenie sztuczne – najlepiej sprawdzi się tu lampka na biurku z możliwością regulacji.

Funkcjonalne, wygodne biuro ułatwia wykonywanie codziennych zawodowych obowiązków i sprawia, że praca staje się po prostu przyjemniejsza. Dlatego warto poświęcić nieco czasu na przygotowanie ergonomicznej, a przy okazji eleganckiej przestrzeni do wykonywania zawodowych obowiązków.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułOchraniacz na materac
Następny artykułFiranki do okna balkonowego
Od 2007 roku zawodowo zajmuje się projektowaniem wnętrz. Przez ten czas nauczyłam się wielu fascynujących umiejętności. Blog jest moją prywatną oazą, na której dzielę się pomysłami na urządzenie własnego wnętrza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here