Czy meble zakupione przez internet można wrócić?

Rozwój technologii sprawił, że przez internet jesteśmy w stanie kupić praktycznie wszystko i nikogo już to nie dziwi. Wśród sprzedawanych towarów, popularne są meble. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy nie spełnią naszych oczekiwań lub przyjdą niekompletne? Czy meble zakupione przez internet można zwrócić? Czy sklep meblowy musi je przyjąć?

Jak dostąpić od umowy przy zakupie mebli online?

Odstąpienie od umowy online i zwrot towarów, zakupionych przez internet, różni się od tych, robionych w sklepie stacjonarnym. W przypadku zakupu mebli w sklepie stacjonarnym nie mamy prawa zwrotu towary, jeżeli meble nie mają żadnych wad czy są niekompletne. Wyjątek stanowi tylko i wyłącznie wewnętrzny regulamin sklepu, który przewiduje taką możliwość.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku zakupów online. Każdy konsument, który robi zakupy przez internet, a więc zawiera umowę na odległość, ma prawo dostąpić od umowy lub zwrócić zakupiony towar. Reguluje to ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Według zapisów klient ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych, które liczone są od dnia otrzymania produktu, a następnie ma obowiązek zwrotu towaru w ciągu kolejnych 14 dni.

Należy pamiętać, że naszym obowiązkiem jest poinformowanie sklepu o chęci odesłania zakupionych mebli. Nie ma narzuconego z góry sposobu złożenia oświadczenia. Jednak najlepiej zrobić to w formie papierowej albo za pomocą wiadomości e-mail. W internecie jest wiele dostępnych wzorów odstąpienia od umowy. W niektórych przypadkach nawet sklep meblowy ma taki wzór do pobrania na swojej stronie lub wysyła go wraz z towarem.

Czy meble zakupione przez internet można zwrócić?

Każdy konsument ma obowiązek zwrócić towar w ciągu 14 dni. Natomiast w tym samym terminie, sklep meblowy zobowiązany jest do zwrotu zapłaconej kwoty przez kupującego. Koszty odesłania produktu ponosi konsument i nie ma prawa żądać zwrotu kwoty wysyłki. W sytuacji, gdy klient nie wybrał najtańszej przesyłki, nie może również domagać się zwrotu dodatkowych kosztów.

Prawo zwrotu nie przysługuje jednak w sytuacji, gdy klient sklep meblowy sprzedał konsumentowi meble, wykonane na specjalne zamówienie klienta. W praktyce oznacza to, że jeśli zamówimy np. szafę według własnych upodobań, np. wskazanych wymiarów, których sklep nie ma w ofercie, wówczas sklep meblowy może odmówić przyjęcia zwrotu. Reguluje to artykuł 38 ustawy o prawach konsumenta.

Jak zwrócić towar do sprzedawcy?

Jeżeli zakupiłyśmy meble, które nie spełniają naszych oczekiwań i chcemy je zwrócić musimy:

  • W ciągu 14 dni od dnia odebrania produktu, musimy poinformować sklep meblowy o chęci zwrotu towaru. Możemy to zrobić ustnie, pisemnie lub mailowo. Warto zrobić to na piśmie, aby zwrot był udokumentowany.
  • w ciągu kolejnych dwóch tygodni mamy obowiązek odesłać je do sprzedawcy. Towar nie może mieć śladów użytkowania.
  • pokryć koszty wysyłki zwracanego towary. Sklep nie ma obowiązku zwrócić nam pieniędzy za wysyłkę zwróconego towaru.
[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here